...advertentie uit september 1982... |
Miro was een keten van Ahold. De eerste "hypermarkt" opende de deuren in 1971 in Vlissingen. Later kwamen er meer vestigingen onder meer in Nijmegen en Tilburg. Inmiddels gaat bij steeds minder mensen een belletje rinkelen als ze de naam MIRO horen. In de jaren tachtig werden de winkels omgebouwd naar andere winkelconcepten.
In de advertentie hierboven - uit het Limburgs Dagblad van 23 september 1982 - wil MIRO benadrukken dat Blokker en V&D (net als overigens HEMA) te duur zijn. Inmiddels wordt het wankelend bestaan van deze twee grote ketens toegeschreven aan een te conservatieve houding en te lang blijven hangen in verouderde succesformules. Eén ding is zeker: zowel Blokker als V&D hebben MIRO in ieder geval overleefd. Zijn beide ketens nu dan werkelijk 'klaarwakker'?
Vind je dit interessant? Lees dan ook:
- Sparwinkel
- De dorpswinkel
Geen opmerkingen:
Een reactie posten